Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności    Zarządzanie cookies   

ROZUMIEM

WSZYSTKO, CO MUSISZ WIEDZIEĆ O SEO ?

 

 Strona główna / Wszystko, co musisz wiedzieć o seo ?

CO MUSISZ WIEDZIEĆ O SEO?
Hasło pozycjonowanie jest ostatnio niezwykle, często powtarzane problem w tym, że nie do końca wiemy czym ono tak naprawdę jest. W dwóch kolejnych artykułach postaram się ten temat przybliżyć. 
 
Internet to ponad 650 mln aktywnych stron internetowych. Tak! Stron internetowych jest dwa razy więcej niż ludności Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. W Polsce zarejestrowanych jest prawie 2 mln małych firm z czego w samym Płocku jest ich zarejestrowanych  12.000. Ponad połowa z nich posiada własne strony internetowe. Co i jak zrobić, aby w tym gąszczu stron WWW nasza była możliwa do odnalezienia, czy samodzielnie mogę sprawić, aby  w ogóle widoczna?
 
Na pozycję w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników. Warto zacząć od tego, że każda wyszukiwarka Internetowa ma swoje metody wyszukiwania treści. W Polsce dominuje wyszukiwarka Google, w Rosji Yandex, a w Chinach Baidu. Dlatego zanim zacznie się kampanie reklamową w Internecie warto sprecyzować na jakich rynkach chcemy się rozwijać.
Z Google korzysta co siódmy człowiek na świecie w Polce to prawie 90% ogółu użytkowników Internetu dlatego szczególnie warto zwrócić uwagę na tę właśnie wyszukiwarkę,
 
Zacznijmy od wyjaśnienia, że Google daje nam dwa wyniki wyszukiwania naturalne zwane też organicznym oraz reklamowe zwane AdWords. Dlaczego tak się dzieje? Otóż wyszukiwarka chce nam dać możliwie jak najbardziej przydatne wyniki z adresami stron WWW, którymi możemy być potencjalnie zainteresowani dlatego analizuje treści wszystkich stron Internetowych zgromadzonych w swojej bazie i kolejno według „przydatności” wyświetla po 10 wyników na każdą podstronę. Na przestrzeni lat algorytm wyszukiwania uległ znacznemu przebudowaniu co oznacza, że metody gwarantujące wysoką pozycję w wynikach rok, czy dwa lata  temu dziś mogą nie mieć większego wpływu na wynik. W związku z tym warto regularnie kontaktować się ze specjalistą od SEO, który na bieżąco śledzi zmiany i będzie wiedział jakie działania dla danej branży będą najbardziej efektywne. W Płocku nie ma firm specjalizujących się w tej tematyce.  
 
Puki co niezmiennie gwarantowaną wysoką pozycje dają treści zgromadzone na naszej stronie WWW. Ważne jednak, aby były to teksty autorskie Google wprost nienawidzi plagiatów i jeśli nasze teksy zostały skopiowane z innych serwisów to dla wyszukiwarki ta strona wygląda jak by w ogóle nie zawierała treści. Drugą bardzo ważną cechą niezmienną od lat są słowa kluczowe. Chodzi o to aby na stronie pojawiały się zdania zawierające fragmenty tekstu, które potencjalnie nasz klient mógłby wpisać w wyszukiwarkę. Przykładowo klient wpisuje „strony WWW Płock” szukając firmy   zajmującej się danymi usługami w Płocku. Nasz tekst powinien być ta skonstruowany, aby znalazła się w nim całą szukana fraza. Istotną zmianą na przestrzeni lat jest to, że wpisywanie wielokrotne słów kluczowych w opisach i nagłówkach nie daje pożądanego efektu, a w niektórych przypadkach może sprawić ze nasza strona WWW nie będzie dalej indeksowana przez wyszukiwarkę. Warto często dodawać nowe opisy jeśli przez wiele miesięcy na naszej stronie nie dzieje się nic to robot indeksujący stwierdzi, że nie warto takiego serwisu pokazywać w wynikach wyszukiwania.  
Dalsza część artykułu zostanie opublikowana niebawem
Tomasz Wysocki
Project Manager w Infracom



Powrót
Copyright © 2015. Created by InfraCOM.pl